Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Strych

Blog:  gajoo
Data dodania: 2012-12-24
wyślij wiadomość

Mimo mrozow i aury nie sprzyjającej do pracy w przewiewnym wnetrzu, udalo sie zamontowac na jetkach plyty MFP o grubosci 22mm. Mozna juz chodzic po strychu.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Instalacja gazowa - polowa

Blog:  gajoo
Data dodania: 2012-12-07
wyślij wiadomość

Panowe od instalacji gazowej takze sie postarali i ze wzgledu na mrozy postanowili szybciej przekopac sie pod dom, zanim jeszcze ziemia zmarznie.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Kominek

Blog:  gajoo
Data dodania: 2012-12-07
wyślij wiadomość

Witam

Od wtorku rozpoczely sie prace przy kominku. Sa juz pierwsze efekty. Jest nawet palone :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

3Komentarze
tytus  
Data dodania: 2012-12-08 00:13:40
już widać, że będzie efektowny:)
odpowiedz
gajoo  
Data dodania: 2012-12-08 09:41:23
zobaczymy jak wyjdzie :) wystrojem i aranzacja domku zajmuje sie moja zona, ja jestem od straw technicznych :)
odpowiedz
Odpowiedź do tytus
tytus  
Data dodania: 2012-12-09 14:35:34
mam nadzieję, że mój mężuś także da mi wolną rękę i będę mogła puścić wodzę fantazji przy projektowaniu wnętrz:)
odpowiedz

Welna :)

Blog:  gajoo
Data dodania: 2012-12-05
wyślij wiadomość

Welna na budowie :) moja sprytna zona wraz z tesciem pod moja nieobecnosc rozladowali transport.

Welne zostanie polozona dopiero na wiosne. Teraz z plyt zostanie zrobiona podloga na strychu.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Koncepcja ocieplenia poddasza

Blog:  gajoo
Data dodania: 2012-12-04
wyślij wiadomość

Postanowilem jeszcze w tym roku kupic wełne, glownie ze wzgledu na 'jakas' oszczednosc w stosunku do cen po nowym roku.

Zamowilem welne Ursa Optimum DF 37 o wspolczynniku przewodzenia ciepla 0,037.

Co do grubosci ocieplenia to plan mam taki: (przekroj z innego domu)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Miedzy krokwie dam welne o grubosci 15 cm, ta sama grubosc pojdzie pomiedzy płatwy umieszczone nad sufitem podwieszanym.

Welne o grubosci 10 cm bedzie umieszczona poprzecznie w ruszcie do karton gipsu. Dodatkowo wełne umieszcze w suficie podwieszanym na poddaszu. Mam nadziej ze taka izolacja bedzie wystarczajaca.

Pytanie jak zamontowac oswietlenie w suficie podwieszanym w ktorym znajduje sie welna  ? czy oswietlenie od strony welny musi byc jakos zabezpieczone np. kawalkiem rury pcv ? czy temperatura od zarownek nie bedzie miala jakiegos negatywnego wplywu na welne ....

18Komentarze
Data dodania: 2012-12-04 22:05:55
Proponuje nie ocieplac poddasza tj. Tego trojkata ja tak mam dalem wiecej na sufit i styka
odpowiedz
gajoo  
Data dodania: 2012-12-05 09:29:57
Chciałem ocieplić ta przestrzeń przynajmniej wełną 15cm, zawsze mniej ciepla bedzie uciekac z domu.
odpowiedz
Odpowiedź do maopalek
Data dodania: 2012-12-04 23:35:22
przewody na poddaszu dla samego bezpieczeństwa powinny być poprowadzone w takich osłonkach z PCV. Koszt niewielki a śpi się spokojniej wiedząc że nie wybuchnie pożar w trakcie zwarcia instalacji. pozdro
odpowiedz
gajoo  
Data dodania: 2012-12-05 09:31:32
Masz racje. Tak wlasnie przewody mam osloniete. Bardziej mi chodzi o oprawke oswietlenia ktora swiecac wytwarza spora ilosc ciepla.
odpowiedz
Odpowiedź do zoja-mariusz
Data dodania: 2012-12-05 09:27:53
ociepla się w ten sposób że suma ocieplenia jest wszędzie taka sama. Czyli w twoim przypadku: (strych 10+15 + podłoga na strychu/sufit na poddaszu 10+15)=50cm a tymczasem skosy masz tylko 25cm. A powinno być to równe, czyli jeżeli się zdecydujesz ocieplać strych to na strychu 10cm + na podłodze 15cm i wtedy jest to równe grubości wełny na skosach.Na twoim schemacie sufit poddasza jest dwa razy lepiej zaizolowany niż skosy - bez sensu tym bardziej że sam strych będący poduszką powietrzną też jest jakąś izolacją. My u siebie na strychu położyliśmy 2x10cm, na podłodze strychu 2x10cm a na skosach poddasza 2x20cm co wszedzie daje 40cm ocieplenia.
odpowiedz
gajoo  
Data dodania: 2012-12-05 09:40:04
Myslalem ze dajac wiecej na sufit i strych cieplo w wiekszym stopniu bedzie zostawac w domu.
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
ciupan  
Data dodania: 2012-12-05 22:24:31
Myślę, że masz jak najbardziej ok założenie. Nie zgadzam się z opinią "kataliza". Ja też poszedłem tym założeniem, co prawda nad podsufitką będę montował rekuperator więc skosy na całej długości musiałem ocieplić. No i troszkę więc na grubości mam wełny. A tak na marginesie to mój wykonawca jeszcze 1,5 roku temu wmawiał mi, że styropian 10 w zupełności wystarczy, na dzień dzisiejszy jego opinia wygląda troszkę inaczej.
odpowiedz
Data dodania: 2012-12-06 09:04:57
masz ten sam projekt co ja więc masz podane te same rozwiązania ocieplenia wełną: rozwiązanie A' to wełna tylko miedzy krokwiami 15+25cm rozwiązanie A" to wełna między krokwiami na skosach poddasza 15+25cm plus między krokwiami na strychu 20cm plus między jętkami (czyli podłogą strychu) 20cm. Najważniejsze jest założenie które pomieszczenia chcemy najlepiej ocieplić, a chcemy ocieplić poddasze a nie strych. Podane powyżej alternatywne rozwiązania A' i A" chronią poddasze przed wychłodzeniem w tym samym stopniu. A dach ociepla się dużo grubiej niż ściany bo dachówka z folią nie chroni przed stratą ciepła tak jak murowana ściana, a poza tym dach skośny to często bardzo duża powierzchnia i to co mówił gajoo ciepłe powietrze idzie do góry (chociaż jak teraz wszędzie wchodzi rekuperacja to może już nie mieć takiego znaczenia).
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
jussly  
Data dodania: 2012-12-06 00:13:04
a ja uważam, że "kataliza" ma rację w tym przypadku. Zastanawiam się natomiast, dlaczego tak jest, że w większości przypadków dach ociepla się dużo grubiej od ścian?
odpowiedz
gajoo  
Data dodania: 2012-12-06 07:47:58
To wynika z praw fizyki. Cieple powietrze zawsze unosi sie ku gorze. Izolujac poddasze cieple powietrze raz ze zostaje w domu, dwa w lecie nie nagrzewa tak mocno pomieszcze na poddaszu. Tak mi sie wydaje.
odpowiedz
Odpowiedź do jussly
ciupan  
Data dodania: 2012-12-06 14:14:47
Zgadzam się↕ z gajoo. Poza tym musimy brać pod uwagę różnicę temperatur pomiędzy dwoma ośrodkami tj. pomiędzy temperatura zewnętrzną a temperaturą panującą w części mieszkalnej oraz "strychem. Wydaje mi się (nie jestem specjalistą) ale przenikanie ciepła przez jakiś ośrodek (tutaj nasza izolacja) nie jest funkcją liniową i kwestia sumowań pokazaną przez "kataliza" nie jest w 100% trafna. Oczywiście biorę pod uwagę, że temperatura na "stryszku" nie będzie utrzymywana tak jak w pomieszczeniach mieszkalnych. Uwagi użytkowników/eksploatatorów zawszę biorę z przymrużeniem oka bo jak to zawsze bywa każdy swoje chwali, a rachunki za gaz nie zawsze odzwierciedlają optymalnie dobrany system izolacji, gdyż czynników wpływających na to jest co najmniej kilka. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2012-12-06 15:50:00
przepraszam ale nie rozumiem. Przenikanie ciepła przez wełnę nie jest funkcją liniową? Czyli wg ciebie to nieprawda że 40cm wełny zatrzymuje lepiej ciepło niż 20cm? A to zdanie z różnicą temperatur jest bez sensu bo jest dokładnie na odwrót. Załóżmy że na zewnątrz jest -20C a na poddaszu +20C, na ocieplonym strychu będzie pewnie koło +5C albo więcej, wg schematu gajoo izolacja miedzy +20C i -20C oraz izolacja między +20C a +5C powinna być taka sama.
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
gajoo  
Data dodania: 2012-12-06 15:59:32
chyba nie ma sensu spierac sie nad izolacja. Kazdy daje wg uznania i mozliwosci finansowych lub miejsca na poddaszu. Ogolnie niezaprzeczalne jest to ze im wiecej izolacji tym lepiej. Kazdy z nas moze miec inna wysokosc sciany kolankowej a wiec i rozna powierzchnie na skosach co de facto bedzie rzutowac na ilosc oddanego ciepla. Mozna jeszcze uzyc pianki natryskowej ale jej koszt i brak danych z dłuższego uzytkowania stawiaja jej wykorzystanie pod znakiem zapytania.
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
Data dodania: 2012-12-06 17:48:31
zgadzam się z tym że każdy daje tyle wełny ile chce i może, jeden 15cm jeden 40cm ale nie o to mi chodzi. Ten schemat ocieplenia jest bez sensu. Nieużywany, nieogrzewany strych ocieplasz taką samą warstwą wełny jak ogrzewane poddasze.I tyle.
odpowiedz
Odpowiedź do gajoo
Data dodania: 2012-12-07 15:52:45
w poddaszu robi sie specjalna pustą zabudowę pod oczko , inni nad oczkiem stawiają gipsową doniczkę. Ostatnio zakupiłem gotowe oczka led cos takiego http://halogen.pl/oprawa-led-smd-40l-3014-z-szybka-biala-zimna-polux-p2557.html
odpowiedz
gajoo  
Data dodania: 2012-12-07 18:51:09
Oczka bardzo fajne, bede chcial takie zastosować do okola domu w podsufitce. Zaleta to bardzo maly pobor pradu. 10 sztuk swieci jak jedna zarowka 40W.
odpowiedz
Odpowiedź do maopalek
ciupan  
Data dodania: 2012-12-07 16:19:12
Do "kataliza" - jeżeli uważasz że jedynie funkcja liniowa może być funkcją rosnącą to faktycznie dalsza moja argumentacja nie ma sensu. Pozdrawiam CIEPLUTKO.
odpowiedz
Data dodania: 2012-12-08 11:52:45
w interesującym nas zakresie ocieplenia to jest funkcja liniowa, w zakresie praktycznym nie interesuje nas funkcja w miejscu w którym dąży do zera lub do nieskończoności (zależnie czy mówimy o przewodności cieplnej czy o oporze)
odpowiedz
Odpowiedź do ciupan
gajoo
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 11826
Komentarzy: 76
Obserwują: 24
On-line: 9
Wpisów: 31 Galeria zdjęć: 233
Projekt DOM W DĄBRÓWKACH G2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Lubelskie
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik